Archiv pro měsíc: Prosinec 2017

Veřejné zasedání zastupitelstva bude 20. 12. 2017 od 18:00

Přijďte ve středu 20. 12. 2017 od 18:00 do velkého sálu Kulturního zařízení říci nahlas svůj názor nebo se jen zaposlouchat.

Návrh programu:
1. Zahájení a schválení programu
2. Volba návrhové komise, ověřovatelů a zapisovatele
3. Projednání veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace na rozšíření ZŠ Loděnice – Bubovice
4. Projednání veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace na rozšíření ZŠ Loděnice – Drahelčice
5. Projednání veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace na rozšíření ZŠ Loděnice – Chrustenice
6. Projednání veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace na rozšíření ZŠ Loděnice – Lužce
7. Projednání veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace na rozšíření ZŠ Loděnice – Mezouň
8. Projednání veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace na rozšíření ZŠ Loděnice – Mořina
9. Projednání veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace na rozšíření ZŠ Loděnice – Mořinka
10. Projednání veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace na rozšíření ZŠ Loděnice – Nenačovice
11. Projednání veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace na rozšíření ZŠ Loděnice – Svatý Jan p./S.
12. Projednání veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace na rozšíření ZŠ Loděnice – Vráž
13. Projednání veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace na rozšíření ZŠ Loděnice – Vysoký Újezd
14. Projednání veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace na rozšíření ZŠ Loděnice – Železná
15. Projednání rozpočtu obce Loděnice na rok 2018
16. Projednání předběžného rozpočtového opatření
17. Projednání zveřejnění prodeje pozemku 639/11 v k.ú. Loděnice u Berouna
18. Projednání žádosti o dotaci SDH Scan
19. Rozprava, různé
20. Usnesení
21. Závěr

Václav Bauer, starosta obce

Celý příspěvek

Na trati se Loděnice neztratí

Parta nadšenců se za přispění obce pustila do rekonstrukce prostor místního vlakového nádraží, aby v nich při příležitosti 120. výročí zahájení provozu na trati Praha – Rudná – Beroun zahájilo provoz Museum trati a Ostře sledovaných vlaků. Projektové řízení a koordinaci akce má na starosti Martin Bok, kterého jsme požádali o rozhovor.

Kdo přišel s nápadem vytvořit muzeum?
S nápadem uspořádat oslavu 120. výročí uvedení tratě do provozu a při té příležitosti otevřít muzeum trati přišla zastupitelka Alena Heinrichová. Oslovila Pavla Machače, aby jí s tím pomohl, protože má s podobnou akcí již zkušenosti (výročí Ostře sledovaných vlaků v roce 2007 za účasti tvůrců filmu). Pavel si byl vědom náročnosti akce, a tak doporučil mne jako projektového manažera.
3. 7. 2017 jsme se zúčastnili prvního jednání se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), kde jsme požádali o pronájem prostor v budově vlakového nádraží. Následovalo mnoho dalších telefonátů a jednání ohledně podmínek pronájmu a souvisejících věcí. Nakonec jsme společnými silami vyjednali, že prostor pro muzeum pronajme a uhradí obec.
Nájemní smlouva byla podepsána 1. 11. 2017 a 6. 11. 2017 nám byl prostor předán. Termín na realizaci tedy velmi šibeniční.
Rád bych na tomto místě poděkoval jak SŽDC, tak i vedení naší obce za vstřícné jednání. Celý příspěvek

Půl milionu do záchoda

Na říjnovém zasedání zastupitelstva jsem upozornil na značně vysokou částku 600 000 Kč, kterou zastupitelé vyhradili na rekonstrukci WC v Kulturním zařízení (čas 1:15:40). Vedení obce tehdy nebylo schopno vysvětlit, jakým způsobem k takové sumě dospělo. O této situaci jsem informoval veřejnost ve Zpravodaji 11/17 a doufal jsem, že tím vedení obce přiměju k vyšší obezřetnosti při procesech, které zakázku budou provázet. To se nestalo. Starosta společně s místostarostkou zakázce požehnali a pustili ji do fáze realizace.

V době, kdy se konalo říjnové zasedání (11. 10.), již probíhalo poptávkové (tedy neveřejné) řízení na zhotovitele rekonstrukce (viz čas 1:15:40). To znamená, že vedení mělo mít v souladu s obecní Směrnicí 1/2017 hotový průzkum trhu, kvalifikovaný odhad ceny, technickou specifikaci a vypracovanou zadávací dokumentaci. Čekal bych proto, že starosta nebude váhat a bude bezpečně znát fyzický rozsah prací. Do podpisu smlouvy uběhlo pět pracovních dní. V tomto krátkém čase vedení stihlo nabídky vyhodnotit a s firmou DRDA-STAIS s.r.o., která nabídla cenu nejnižší – 570 000 Kč*), dojednalo a 18. 10. uzavřelo smlouvu o dílo. Jsou situace, kdy jde práce pěkně od ruky. Celý příspěvek